De strijd tegen degradatie - topic

Hier kan je alles posten over jouw favoriete club.

De strijd tegen degradatie - topic

Berichtdoor GI JOE » zo 14 feb 2010 14:58

In verschillende topics worden al vele vragen gesteld, maar nu we toch in die benarde situatie zitten, kunnen we evengoed hierover een aparte topic openen. Hier kunnen we de resultaten van ons clubje, maar ook die van onze concurrenten opvolgen. (Gisteren vielen de resultaten van de anderen, Ronse en Turnhout, gelukkig nog mee)

Maar de vraag die zich nu het meest concreet stelt, is hoe het nu met de eindronde en degradatie-regeling nu gesteld is???

Welke nummers zakken er nu en welke spelen eindronde ? Oorspronkelijk was het 18-19 zakken rechtstreeks, en 16-17 spelen eindronde. Maar met de Moeskroen-historie zou dit kunnen veranderen...

Een relatief betrouwbare bron, namelijk Broeckie, stelde vanmorgen voor het eerst dat enkel de nummer 19 zakt, waardoor er voor SKB nog wel wat hoop is.

Broeckie schreef:
Ja, er is 1 rechtstreekse daler, en de nummers 17 en 18 spelen een eindronde.

Wie hierover meer weet, post het hier aub...!
GI JOE

Re: De strijd tegen degradatie - topic

Berichtdoor smokie » zo 14 feb 2010 15:07

Om de strijd tegen de degradatie tot een goed einde te brengen stel ik voor dat de 18 voetballers die nu voor KSKB spelen eens serieus in hun ballen worden gestampt...! Figuurlijk he! ZE SPELEN MET DE TOEKOMST EN DE EER VAN KSK BEVEREN... :(
smokie

Berichtdoor MX-5 » zo 14 feb 2010 15:38

Eén van de vragen die ik mij stel, hoe zit het met de contracten van onze kernspeler? Zit er een clausule in waarbij ze vrij kunnen wisselen van club bij degradatie? Bij veel contracten is dit het geval. Voor sommigen vindt ik dit geen ramp maar, zou niet graag Cousin, Rentmeister, Vandamme, Vervaet en nog een paar anderen zien vertrekken juist omwille van de degradatie die bijna onafwendbaar wordt vrees ik.
MX-5

Berichtdoor adielleke » zo 14 feb 2010 15:47

MX-5 schreef:Eén van de vragen die ik mij stel, hoe zit het met de contracten van onze kernspeler? Zit er een clausule in waarbij ze vrij kunnen wisselen van club bij degradatie? Bij veel contracten is dit het geval. Voor sommigen vindt ik dit geen ramp maar, zou niet graag Cousin, Rentmeister, Vandamme, Vervaet en nog een paar anderen zien vertrekken juist omwille van de degradatie die bijna onafwendbaar wordt vrees ik.

De genoemde spelers : Cousin (nog 1 jr.contract),denk dat ik hier geen geheimen vertel dat die door KV Mechelen gevolgd wordt/Rentmeister is einde contract.
Van Damme en Vervaet liggen normaal nog vast.
Bij spelers als Lemmens,Snelders e.d. zal een clausule in hun contract staan dat zij bij eventuele degradatie vrij zijn (gezien hun loonkost in 3°,,wel logisch)
adielleke

Berichtdoor bartvd » zo 14 feb 2010 16:02

ga naar exi-leugue.be en klik op de stand, daar zie je de lijnen, 19de daalt en 17-18 spelen eindronde.

Tot zover dat, Erwin, Erwin, Erwin, je maakt ons kapot man...
We moeten 16deworden... Eindronde wordt heeeel moelijk.
bartvd

Berichtdoor Broeckie » zo 14 feb 2010 16:06

GI JOE schreef:Een relatief betrouwbare bron, namelijk Broeckie, stelde vanmorgen voor het eerst dat enkel de nummer 19 zakt, waardoor er voor SKB nog wel wat hoop is.

Broeckie schreef:
Ja, er is 1 rechtstreekse daler, en de nummers 17 en 18 spelen een eindronde.

Wie hierover meer weet, post het hier aub...!

De vraag is natuurlijk of die gast wel te vertrouwen is he... Wie weet komt hij hier wel foutieve informatie verspreiden in opdracht van de Willockx... :lol:

Alle gekheid op een stokje: dat is de uitleg die mij deze week door onze voorzitter gegeven is. Het is eigenlijk nog het duidelijkst te zien op de site van Exqi League, met die lijntjes die ze in het klassement getrokken hebben: http://www.exqileague.be/klassement.php
Broeckie

Berichtdoor bartvd » zo 14 feb 2010 16:29

je was 4 min te laat :p
bartvd

Berichtdoor Mysti » zo 14 feb 2010 17:05

Na Wetteren is ook Waasland ons een handje aan het helpen in de degradatiestrijd.

2-1 voor Tienen met nog een half uur te spelen.

Enfin met de mentaliteit dat ik onze sterspelers zie spelen maakt het toch niet veel meer uit.

Ik heb het een paar maanden geleden al gezegd maar zolang men niet beseft hoe erg de toestand wel is(zie de vele interviews dat er kwaliteit genoeg is en dat de resultaten wel zullen komen) zie ik ons niet rechtstreeks redden.
Mysti

Berichtdoor Tienne » zo 14 feb 2010 17:15

Broeckie schreef: Het is eigenlijk nog het duidelijkst te zien op de site van Exqi League, met die lijntjes die ze in het klassement getrokken hebben: http://www.exqileague.be/klassement.php

En hou er dan rekening mee dat de derde laatste 4 matchen minder heeft gespeeld dan Beveren. En ook Doornik één match, Turnhout 2 matchen minder hebben gespeeld.
Tienne

Berichtdoor Tienne » zo 14 feb 2010 17:22

Mysti schreef:Na Wetteren is ook Waasland ons een handje aan het helpen in de degradatiestrijd.

3-1
Tienne

Berichtdoor William » zo 14 feb 2010 17:26

Tienne schreef:
Broeckie schreef: Het is eigenlijk nog het duidelijkst te zien op de site van Exqi League, met die lijntjes die ze in het klassement getrokken hebben: http://www.exqileague.be/klassement.php

En hou er dan rekening mee dat de derde laatste 4 matchen minder heeft gespeeld dan Beveren. En ook Doornik één match, Turnhout 2 matchen minder hebben gespeeld.

Normaal zouden de twee laatste matchen en ik zeg NORMAAL hé !!!!! 6 punten moeten geweest zijn wat al een heel ander uitzicht op behouden zou zijn
William

Berichtdoor padron » zo 14 feb 2010 17:43

Tienne schreef:
Mysti schreef:Na Wetteren is ook Waasland ons een handje aan het helpen in de degradatiestrijd.

3-1

tienen waasland 4-1 :shock:
padron

Berichtdoor Broeckie » zo 14 feb 2010 18:05

padron schreef:tienen waasland 4-1 :shock:

Blijkbaar erg wisselvallig de laatste weken: ze verliezen met 0-5 van Eupen; delen dan zelf een 5-0 uit tegen OH Leuven en nu weer een 4-1...
Rood voor Serbest, de aanstoker bij de rode kaart voor Abdullei...
Broeckie

Berichtdoor Vlaamse Ardennen KSK-fan » zo 14 feb 2010 20:33

Op exqi zijn ervan overtuigd van een ander scenario :

Commentaar van Scorpius 2010-02-13 om 17:40:44

ivm klassement: nrs 18 en 19 zakken idd naar derde en nrs 16 en 17 spelen de eindronde.
via de eindronde van 3e zullen er 2 stijgers zijn ipv 1 door algemeen forfait moeskroen.

Commentaar van coyote_mm 2010-02-13 om 20:02:02

Klopt Scorpius, eerst werd er gedacht aan een daler minder maar dat kon maar op één manier, als moeskroen effectief zou degraderen naar derde en daar met behoud van zijn stamnummer zou starten, maar Moeskroen verdwijnt, en gaat op in Peruwelz onder hun stamnummer, maw er is een stijger extra vanuit derde.

Misschien dit voor eens al altijd duidelijk maken met een officiele berichrtgeving ??
T'is eigenlijk wel erg dat we rekening moeten mee houden met dergelijke materie !!!
Vlaamse Ardennen KSK-fan

Berichtdoor William » zo 14 feb 2010 20:44

Vlaamse Ardennen KSK-fan schreef:Op exqi zijn ervan overtuigd van een ander scenario :

Commentaar van Scorpius 2010-02-13 om 17:40:44

ivm klassement: nrs 18 en 19 zakken idd naar derde en nrs 16 en 17 spelen de eindronde.
via de eindronde van 3e zullen er 2 stijgers zijn ipv 1 door algemeen forfait moeskroen.

Commentaar van coyote_mm 2010-02-13 om 20:02:02

Klopt Scorpius, eerst werd er gedacht aan een daler minder maar dat kon maar op één manier, als moeskroen effectief zou degraderen naar derde en daar met behoud van zijn stamnummer zou starten, maar Moeskroen verdwijnt, en gaat op in Peruwelz onder hun stamnummer, maw er is een stijger extra vanuit derde.

Misschien dit voor eens al altijd duidelijk maken met een officiele berichrtgeving ??
T'is eigenlijk wel erg dat we rekening moeten mee houden met dergelijke materie !!!

Toch nog effe afwachten????

Samenwerking Moeskroen - Peruwelz in gevaar

Legt een administratieve fout een bom onder de samenwerking tussen Moeskroen en Peruwlez? Dat scenario lijkt niet onrealistisch.
09/02/2010 (19:54) | 8 reacties | 864x gelezen

De administratieve fout betreft de inschrijving van de Franse verdediger van Péruwelz Vincent Martin. Indien de bond de gebruikelijke straf toepast, krijgt Peruwelz een puntenaftrek van maar liefst 24 punten. Dit zou betekenen dat Peruwelz de degradatie bijna niet kan ontwijken.

Het dreigende gevaar kan de samenwerking tussen Moeskroen en Peruwelz in gevaar brengen.

De fout werd ontdekt door de secretaris van Veldwezelt, die na de nederlaag van zijn club tegen Peruwelz zo ontstemd was, dat hij het scheidsrechtersblad met extra veel aandacht ontleedde. Hij constateerde de fout en verwittigde de voetbalbond, met alle gevolgen vandien. (AN)
Auteur: Gert-Jan Weyters

Bron: http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/l ... -in-gevaar
William

Berichtdoor KSK-Beveren » zo 14 feb 2010 22:42

Aftrek van 24 punten :shock: :shock:
Das niet niks zeg !! Pfff waar wij moeten over bezig zijn is inderdaad gek.
Aan het begin leek het of we speelden eindronde met EERSTEklassers....
Lekker ballen op de Freethiel, jaja :?
KSK-Beveren

Berichtdoor maja » zo 14 feb 2010 23:28

Nog 4 keer thuis (met kandidaat kampioenen Lierse en Bergen) en 8 keer uit !!!!
maja

Berichtdoor hattrick » zo 14 feb 2010 23:31

GI JOE schreef:Oorspronkelijk was het 18-19 zakken rechtstreeks, en 16-17 spelen eindronde. Maar met de Moeskroen-historie zou dit kunnen veranderen...

Ik denk wel dat dit klopt. Oorspronkelijk was het nummer 18-19 die zakte en nummer 15-17 eindronde speelde. Zoals vorig jaar, toen zijn er ook 5 ploegen gedegradeerd he (Namen, Deinze, Virton, Hamme en Olympic). Sinds de verdwijning van Moeskroen is dit aangepast naar 16-17 voor eindronde denk ik, of niet? Maar hoeveel stijgers/blijvers er nu zijn d.m.v. de eindronde is mij nu ook een raadsel.
hattrick

Berichtdoor ®Tc » ma 15 feb 2010 04:22

Er komt een extra stijger uit derde via de play-offs dacht ik. In tweede klasse verandert er niks.
®Tc

Berichtdoor beverenmens » ma 15 feb 2010 14:34

Assou Ekotto naar Boussou Dour.
Weer een ploeg wiens middenveld wordt versterkt.
beverenmens

Berichtdoor ibero » ma 15 feb 2010 19:01

®Tc schreef:Er komt een extra stijger uit derde via de play-offs dacht ik. In tweede klasse verandert er niks.

Artikel 1537 2de nationale afdeling
1. Principes
Overgangsbepalingen voor het seizoen 2009-2010
11. De competitie bestaat uit:
- een kampioenschap dat in één enkele reeks van negentien clubs betwist wordt;
- een eindronde van 2de nationale afdeling tussen vier clubs
12. Aan het einde van het seizoen en onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat ze de licentie van profclub hebben verkregen,
kunnen twee clubs overgaan naar 1ste nationale afdeling: de winnaar van het kampioenschap en de winnaar van de eindronde.
13. Na het einde van het kampioenschap dalen de clubs die laatste en voorlaatste gerangschikt staan naar de 3de nationale
afdeling.
14. De derde en de vierde laatst geklasseerde neemt deel aan de eindronde van 3de nationale afdeling.
ibero

Berichtdoor Marek » di 16 feb 2010 09:42

lees dit eens http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=28794, en vooral de passage omtrent de wijze waarop de eindronde zal verlopen.... :?

Kwartfinale geloot, en als er dan nog 2 tweedeklassers overblijven spelen die sowieso (!) tegen elkaar omdat er zeker een derdeklasser in de finale dient te staan...

Man man man, daar zakt een mens/supporter zijn broek toch van af.
Marek
Supportersvereniging
Supportersvereniging

Berichtdoor alic » di 16 feb 2010 09:56

Marek schreef:lees dit eens http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=28794, en vooral de passage omtrent de wijze waarop de eindronde zal verlopen.... :?

Kwartfinale geloot, en als er dan nog 2 tweedeklassers overblijven spelen die sowieso (!) tegen elkaar omdat er zeker een derdeklasser in de finale dient te staan...

Man man man, daar zakt een mens/supporter zijn broek toch van af.

Iedereen weet dat ik tegen fusie ben, maar zouden we echt niet overwegen om samen te gaan met Hulst ofzo?
Een pak Nederlandse supporters terug erbij en dan zijn we van die klote voetbalbond vanaf :roll:
alic

Berichtdoor Fanskb » di 16 feb 2010 10:06

Virtueel staan we dus 5 punten achter voor een veilige plaats in het klassement. (Tienen, Doornik) :?
Fanskb

Berichtdoor Marek » di 16 feb 2010 10:25

Zijn "maar" 2 overwinningen maar als je weet dat we nog maar 3 keer hebben gewonnen, tja dan ziet het er wel heel somber uit...

Het zal tegen de rechtstreekse concurrenten moeten gebeuren en dus voornamelijk op verplaatsing. :?
Marek
Supportersvereniging
Supportersvereniging

Volgende

Keer terug naar K.S.K. Beveren